2019. január 11., péntek

Ecsetirón (ecsetfilc) használata

Az ecsetirón egy olyan eszköz ami ötvözi az ecset és a filc tulajdonságait. De nem szabad simán úgy használni, mint a filcet és úgysem, mint az ecsetet. A boltokban ecsetfilcként, brush penként is megtalálod. 

Tulajdonképpen egy filctollról van szó, aminek egy hajlékony írócsúcsot készítettek. Ahogy rajzolsz vele, látványra filces, használatában pedig hasonlít az ecsetkezeléshez. Persze nagy előnye, hogy nem kell vízbe mártogatni. 

Nagy felületeket érdemes vele rajzolni, jól lehet vele színezni, de sose nyomd rá erősen a papírra merőlegesen, mert az írócsúcs megsérülhet. Tehát olyan rajzokat, mint amit ceruzával vagy filccel készítesz, ezzel az eszközzel nehezebben készíthetsz. 
A képeken találsz néhány ötletet a használatra. 
Elővettem a sablonjaimat, stencileket és egy vonalzót, amiben vannak négyzet és kör formák. 
1. Mintákat készítettem a sablonok segítségével, majd szétvágtam háromszögekre és mindenféle formákat raktam ki belőle. 
2. Újabb minták sablonokkal, kiegészítés csíkokkal és egy újabb réteget festettem rá. A 2. réteg fekete Faber Castell ecsetfilccel készült. 

Milyen ecsetfilcek vannak? 
Sok írószergyártó készít ecsetirónokat. Van VÍZBÁZISÚ és van TINTÁVAL töltött ecsetirón. Érdemes mindkettőt kipróbálni. Ebben a példában az ICO vízbázisú, a fekete FABER CASTELL márkájú tussal (tintával) van töltve, azért használtam ezt, mert jobban fed, mint az ICO. 

Hol szerezheted be? 
Az ICO ecsetirónok minden papír-írószerben megtalálhatóak. A Faber-Castell-ért már hobbi-művész boltba kell menned. 

Kitaláltam néhány ötletet az óvodások számára is, amit a következő posztban írok meg nektek. Ha kérdésetek van az eszközzel kapcsolatosna írjatok nyugodtan. aniko@hanlinne.com 


 ICO ecsetironok - Elérhető vastagabb változatban is.

1. Mintás papírkészítés 



Fekete felső réteg Faber Castell ecsetfilccel. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése